Norsk kredittforum er en frivillig organisasjon med fokus på økonomi, kreditt og finans. De har vært kunde av oss lenge, men nå ønsket de å fornye seg.
Norsk Kredittforum hadde sett ganske likt ut de siste 15 årene. For å freshe opp identiteten la vi hodene i bløt for å finne elementer som kunne friske ipp identiteten uten å ødelegge den. Samtidig var det behov for større fleksibilitet i fargene, for å gi innholdet fokus og dybde. Vi fant en pen oransje sekundærfarge, og laget mørk og lys variant av de begge - som ga svært god effekt uten å gå på bekostning av merkevaren.
.04
Brukervennlig og oversiktlig nettside.
For å sørge for at nettsiden inneholdt relevant informasjon, god struktur og var brukervennlig startet vi med å skissere opp løsningsforslag. Disse ga godt grunnlag for veien videre i samarbeid med kunden.
.05
Design og utvikling.
Når vi hadde landet en god struktur gikk vi i gang med å designe. basert på det gode grunnarbeidet med visuell identitet og løsningsarkitektur gikk arbeidet med design som en drøm. Nettsiden var ferdig designet, kodet og lansert bare 4 uker senere.