Solregn er ikke et vanlig regnskapsbyrå. De elsker økonomi og regnskap - og er strukturerte som få. Man skulle kanskje tro på den bekrivelsen at vi hadde med en traus og grå gjeng å gjøre - men dengang ei.
En merkevareplattform som får frem personligheten til Solregn:
Innsikt gjennom workshop
Visuell identitet: Fonter, farger og piktogrammer
Tekstforfatting, sosiale medier og nyhetsbrev
Skisser og design til nettside
Sosiale medier
Annet småtteri
.03
Innsikt gjennom workshop.
Vi inviterte Solregn til en workshop hos oss der målet var å bli godt kjent med merkevaren. Gjennom ulike metoder bli vi og også Solregn bedre kjent med merkevaren. Innsikten ga et solid grunnlag for å videreutvikle solregn sin merkevare.
.04
Visuell identitet.
Solregn har fått en oppfriskning av sin visuelle identitet, med nye farger, fonter, piktogrammer, mønster og tone of voice. Merkevaren skal være litt edgy - akkurat som Solregn, og den skal understreke at Solregn er et regnskapsbyrå som har det gøy, samtidig som de er gode sparringspartnere for sine kunder.
.05
Løsningsarkitektur og design til nettside.
Solregn hadde en fin nettside fra før - men for å gi siden en enda bedre brukeropplevelse gjorde vi en oppgradering på fargebruk, økte antall sider og forbedret løsningsarkitekturen. Vi så også at siden burde ha mer innhold, og la til flere undersider, som referanser og jobb i Solregn. Vi bisto også med å forbedre brukeropplevelsen. I dette prosjektet samarbeidet vi med en utvikler som hadde laget nettsiden fra før, Kjetil Moen.