Hopp til hovedinnhold
.01
Kunde

Solregn
regnskap.

Solregn er ikke et vanlig regnskapsbyrå. De elsker økonomi og regnskap - og er strukturerte som få. Man skulle kanskje tro på den bekrivelsen at vi hadde med en traus og grå gjeng å gjøre - men dengang ei.
Detaljer om prosjektet
.02

En merkevareplattform som får frem personligheten til Solregn:

  • Innsikt gjennom workshop
  • Visuell identitet: Fonter, farger og piktogrammer
  • Tekstforfatting, sosiale medier og nyhetsbrev
  • Skisser og design til nettside
  • Sosiale medier
  • Annet småtteri
Fire ansatte fra Solregn står inne på et kontor og diskuterer.
.03

Innsikt gjennom workshop.

Vi inviterte Solregn til en workshop hos oss der målet var å bli godt kjent med merkevaren. Gjennom ulike metoder bli vi og også Solregn bedre kjent med merkevaren. Innsikten ga et solid grunnlag for å videreutvikle solregn sin merkevare. 
Illustrasjon av profilmanualen til Solregn, visning av logo og hvordan det kan brukes.
Illustrasjon av profilmanualen til Solregn, visning av farger.
Illustrasjon av profilmanualen til Solregn, visning av piktogrammer.
Illustrasjon av profilmanualen til Solregn, visning av visittkort og mailsignaturer for en ansatt.
Illustrasjon av profilmanualen til Solregn, visning av notatbok, penn, flaske og handlenett forslag.
.04

Visuell identitet.

Solregn har fått en oppfriskning av sin visuelle identitet, med nye farger, fonter, piktogrammer, mønster og tone of voice. Merkevaren skal være litt edgy - akkurat som Solregn, og den skal understreke at Solregn er et regnskapsbyrå som har det gøy, samtidig som de er gode sparringspartnere for sine kunder. 
Skisser utformet til Solregn sin nettside, visning av forsiden.
Skisser utformet til Solregn sin nettside, visning av om oss siden.
.05

Løsningsarkitektur og design til nettside.

Solregn hadde en fin nettside fra før - men for å gi siden en enda bedre brukeropplevelse gjorde vi en oppgradering på fargebruk, økte antall sider og forbedret løsningsarkitekturen. Vi så også at siden burde ha mer innhold, og la til flere undersider, som referanser og jobb i Solregn. Vi bisto også med å forbedre brukeropplevelsen. I dette prosjektet samarbeidet vi med en utvikler som hadde laget nettsiden fra før, Kjetil Moen. 
To ansatte står foran kaffemaskinen og diskuterer.

Flere prosjekter

Se andre prosjekter vi har gjennomført

Nokab

Visuell identitet, nettside, markedsføring

Site Service Gruppen

Visuell identiet, nettside, markedsføring