Hopp til hovedinnhold
.01
Kunde

Fra Nittedal

Fra Nittedal er et prosjekt som ble gjennomført med fokus på å handle lokalt. Målet var å få frem hvordan man både kan leve og jobbe i kommunen. Dette er et prosjekt som var finansiert av Nittedal kommune og driftet av Nittedal Næringsforening.
Detaljer om prosjektet
Kvinnelig servitør er på uteservering hos Nybrent kafé, hvor hun poserer mot kamera.
.02

En arena for lokal handel.

  • Utvikling av visuell identitet
  • Konseptutvikling, innholdsplan, intervjuer og tekstforfatting
  • Skisser, design og utvikling av nettside
Uteserveringen på Aas Gård i Nittedal.
.03

Visuell identiet.

Nittedal er en kommune med grønn identitet - nærhet til både byen og marka. Dette la grunnlaget for hvordan den visuelle identiteten til dette prosjektet skulle utformes. Det ble brukt grønn som hovedfarge, med supplerende farger lys blå og gul tilknyttet det å bo og jobbe. Bildene representerer gleden og mangfoldet bygda byr på, og elementer som elva er tatt med i identiteten. 
Logoen til Fra Nittedal, med bruk av grafiske elementer som Nitelva, trær og hus.
Farger som er benyttet i den grafiske profilen til Fra Nittedal, bruk av lys beige, mørk grønn, oransje, lys blå og lys grønn.
Fra Nittedal Facebook banner, med bilde av en kvinnelig servitør på en uteservering.
.04

Brukervennlig nettside.

I dette prosjektet ble det utviklet en nettside med informasjon om fordelene med Nittedal. Nettsiden inneholder fine bilder fra bygda, og en visuell identitet som understreker Nittedal som en grønn bygd. I nyhetsfunksjonen trekkes aktiviteter, lokale bedrifter og jobbmuligheter i bygda frem. Dette er for å fremme næringslivet, og for at innbyggere skal ha et sted å gå til for å bli bedre kjent med alle mulighetene som finnes i Nittedal.
Design av nettsiden til Fra Nittedal, visning av forsiden.
Design av nettsiden til Fra Nittedal, visning av Jobbe i Nittedal siden.
Design av nettsiden til Fra Nittedal, visning av siden Leve i Nittedal.
.05

Tekstforfatting, foto og video.

Netspire fikk det ærefulle oppdraget med å konseptutvikle og skrive de gode historiene i #FraNittedal. Gjennom intervjuer og samtaler med lokale bedrifteiere, ansatte og innbyggere laget vi en variert plattform som hadde som mål å handle lokalt og de som bor og jobber i Nittedal. Vi hadde også med oss andre dyktige lokale bidragsytere - Nittedal teater sto for video, og Lin Kværnhaug sto for fotografering.
Illustrasjon av tekstinnhold utviklet til Fra Nittedal.

Flere prosjekter

Se andre prosjekter vi har gjennomført

Nokab

Nettside, visuell identiet, tekstforfatting

Site Service Gruppen

Nettside, visuell identitet, tekstforfatting