Hopp til hovedinnhold

Optimaliser din bedriftsprofil på LinkedIn

Publisert
En bærebar datamaskin viser LinkedIn profilen til bedriften Netspire.

Lurer du på hvorfor en LinkedIn-profil er viktig for bedrifter? Eller mangler bedriften din profil på LinkedIn? I så fall kan du jo starte med å lese vår forrige artikkel om LinkedIn for bedrifter. Her gir vi en rask innføring i hvorfor en bedriftsprofil på LinkedIn er viktig, og 6 enkle steg for å opprette en bedriftsprofil.


I denne artikkelen gir vi deg 5 punkter som kan bidra til å optimalisere din bedriftsprofil på LinkedIn .




1. Logo- og bannertilpasning


Bedriftsprofilen på LinkedIn kan fungere som et ansikt utad, og det er derfor viktig at den gir et godt inntrykk av bedriften. Det kan derfor være avgjørende for inntrykket at størrelsen på logo og banner er tilpasset LinkedIns egne mål og dimensjoner. Dette vil bidra til at profilen ser ryddigere og mer oversiktlig ut. Vi anbefaler at dere gjør logo - og bannertilpasninger for å gjøre det enkelt å se hvem dere er og hva dere tilbyr.

 

Usikker på hvilke bildestørrelser du må forholde deg til på LinkedIn? Da kan du ta en titte på LinkedIn sin egen hjelpeside, og oversikten over bildespesifikasjoner for LinkedIn-sider og karrieresider.


2. De ansatte er bedriftens kompetanse


Som vi har skrevet tidligere er dine ansatte viktige ambassadører for bedriften, og bidrar med viktig informasjon om kompetansen bedriften har. Det vil derfor være viktig at de ansattes profil har oppdatert informasjon, blant annet med tanke på arbeidsgiver og kompetanse. Dermed kan både de ansatte og deres kompetanse knyttes til bedriften.


 

3. Bruk LinkedIn for stillingsutlysning


LinkedIn er en viktig arena for “bevegelse” av kompetanse. Gjennom å bruke LinkedIn-profilen aktivt når stillinger skal lyses ut, kommuniserer dere også hva slags type kompetanse bedriften er på jakt etter. At dere bruker LinkedIn til stillingsutlysninger viser at dere er en aktiv bedrift, samtidig som det er en fin måte å vise bedriften frem på.


 

4. Del aktuelle oppdateringer


I tillegg til at du og din bedrift kan ha nytte av å følge med på hva som skjer, er det også viktig at bedriften din oppdaterer egne følgere. Er det noe nytt og spennende som har skjedd den siste tiden? Jobber dere kanskje med et prosjekt det kan være relevant for andre å vite om? Aktuelle oppdateringer kan gjøre bedriften din mer synlig og interessant, noe som kan få mange positive følger. Blant annet kan det lokke til seg potensielle kunder, arbeidstakere og samarbeidspartnere, og kan dermed være en liten, men nyttig investering for bedriften din.



5. Følg relevante hashtagger


Hashtagger på LinkedIn kan bidra med informasjon og nyheter som kan være svært nyttig for bedriften din. Ved å følge “riktige” hashtagger holder din bedrift seg oppdatert på det som skjer - både på LinkedIn og i miljøer bedriften din kan ha utbytte av å følge.